Fødselsdage

Sådan fejre vi barnets fødselsdag

Det er vigtigt for os at markere og synliggøre fødselsdage. Vi sætter fødselsdagsskilt op og flag på barnets stue. Fødselsdagene holdes stue vis. I forbindelse med samling fejre vi barnet ved at synge, lege, måle og fotografere. Barnet får lov at vælge en lille gave fra ”Det hemmelige skab”.  I er velkomne til at tage noget med, som barnet kan dele ud til de andre børn denne dag. Slikposer siger vi Nej tak til, ligesom vi gerne vil, at I begrænser slik og søde sager til fødselsdagen.

• Har I lyst til at invitere os hjem til fødselsdag, vil vi gerne det. Det er dog kun de ældste børn, som vi tager hjem til fødselsdag hos. Vi tager hjem, enten med pigerene eller drengene fra skolegruppen.
  • Hvis jeres barn kun ønsker at invitere nogle af kammeraterne hjem til fødselsdag, skal invitationerne gives til børnene uden om børnehaven. De må ikke lægges i børnenes rum eller gives til børnene her i børnehaven. De børn, der ikke bliver inviteret med, kan føle sig skuffede og udenfor.