Fysiske rammer

Legepladsen er en af de største i Aalborg

Vi har en af Aalborgs største legepladser. På legepladsen har vi skov, bålplads, cykelbane, bakker og meget andet. Her får barnet mulighed for at bruge deres krop og sanser på alle årstider.

Legepladsen bruges aktivt

Hver dag året rundt, er vi på legepladsen. Legepladsen er et ekstra læringsrum, hvor barnet har rig mulighed for at blive udfordret både grov og finmotorisk ved at klatre, gynge, cykle og tumle. Igennem skiftende årstider giver legepladsen mulighed for forskellige sanseoplevelser. Vi eksperimenterer med elementerne vand, jord, luft og ild.

Vi går på opdagelse efter insekter og smådyr. Plukker bær, frugt og urter. Laver bål og eksperimenterer med årstidens naturmaterialer.

Måne, Sol og Stjernestuen

Børnehaven Blegkilde er normeret til 60 børn. I løbet af året vipper vi op til 66-68 børn.

Børnene er opdelt på 3 stuer. Børnene er aldersblandet, da vi synes der er meget læring i, at det store barn kan hjælpe et mindre barn. Børnene kan bevæge sig frit rundt i hele huset, som er indrettet med forskellige lege/læringsfunktioner. Børnene får derved mulighed for at fordybe sig i lege ud fra interesser og relationer