Samarbejdspartner

Overgang fra vuggestue/dagplejer

Det er vigtigt at vi skaber en god overgang for barnet og familien, når barnet skal starte i børnehaven. Vuggestuen eller dagplejen inviteres op på besøg sammen med barnet inden børnehave start. Målet er at skabe så gode og trygge rammer som muligt, for at lette overgangen.

Tværfaglige samarbejdspartnere

Pædagogisk/psykologisk rådgivning (PPR), familiegruppen, indsatsteam, center for børns udvikling, børneterapeutisk team samarbejder vi med ved behov vedr. barnets trivsel, udvikling og læring – sammen med forældrene.

Ved ønske om skoleudsættelse, så samarbejder vi med barnets distrikt skole som er Vejgård Øster skole, Filstedvejens skole eller Sønderbroskolen.

Overgang fra børnehave til skole

Målet for dette samarbejde med de forskellige skoler er at sikre en god og tryg overgang for barnet.

Vi tager på besøg i skolegården, deltager i de arrangementer skolen arranger for børnehaverne

Overgangssamtaler tilbyder børnehaven at deltage i med skolen og forældre, hvis vi vurderer, at det vil understøtte barnets gode overgang til skolen. For at støtte barnet bedst muligt i skolestarten tilbyder vi håndholdt overgang. Det betyder at der deltager en pædagog fra børnehaven i skolen eller DUSSEN.