Opstart i Børnehaven

Modtagelse af nye børn

Det er nyt og spændende, men det kan også være svært og overvældende at starte i børnehave, både for barnet og jer forældre. Her i børnehaven får barnet en primærvoksen, der som udgangspunkt følger barnet fra start til barnet stopper i børnehaven.  Det er vigtigt for dit barns trivsel og udvikling, at du fortæller os om stort og småt i hjemmet, der kan have afgørende betydning for barnets humør og sindstilstand. På den måde kan vi bedre tage de hensyn, der er nødvendige for, at dit barn får en god dag.

Opstartssamtale

Inden jeres barn starter i børnehaven, bliver I som forældre inviteret til en opstartssamtale, sammen med jeres barns primærvoksen og den pædagogiske leder. Til denne samtale vil vi gerne høre om barnet og afstemme forventninger til hinanden, så vi bliver bedre klædt på til at give jeres barn og jer en god og tryg start her i børnehaven.